عضو کمیسیون انرژی و نماینده مجلس بیان نمود:

احیای بیش از پیش تالاب بین المللی شادگان بوسیله ی راه اندازی تصفیه خانه مدرن فاضلاب

منبع خبر:   گروه خبری شرکت آبفای خوزستان

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: راه اندازی تصفیه خانه های مدرن فاضلاب سلامت زیست محیطی تالاب بین المللی شادگان و رودخانه کارون را تضمین می کند.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی آبفا خوزستان عبدا… تمیمی با بیان اینکه تخلیه فاضلاب شرکت ها و بیمارستان ها به رودخانه کارون از نظر زیست محیطی و سلامت و بهداشت جبران نشدنی است اظهار کرد: ساخت این تضفیه خانه ها که یکی از بزرگترین و مهمترین طرح های زیست محیطی در کشور است عزم مجموعه نماینده های استان و هماهنگی و همکاری دولت را نشان می دهد.

وی اضافه کرد: از آنجایی که مصارف آب آشامیدنی، صنعتی و کشاورزی مردم خوزستان از رودخانه کارون است اگر بخواهیم آن را بویژه با آلاینده ها و فاضلاب های بیمارستانی آلوده کنیم سلامتی مردم به مخاطره می افتد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تصفیه خانه های مدرن فاضلاب از تخلیه فاضلاب به داخل رودخانه کارون و تالاب شادگان جلوگیری کرده و از کود ناشی از پروسه تصفیه فاضلاب می توان برای مصارف کشاورزی استفاده کرد.

وی با اشاره به اشتغالزایی ناشی از ساخت و بهره برداری این تصفیه خانه گفت: حذف ورود فاضلاب خام و انتقال فاضلاب تصفیه شده خروجی از این تصفیه خانه ها باعث احیای بیش از پیش تالاب بین المللی شادگان می شود.

لازم به ذکر است : در زمان حاضر عملیات طراحی و احداث پنج تصفیه خانه پیشرفته فاضلاب در شهرهای آبادان، خرمشهر، شادگان، ماهشهر و بندرامام توسط کنسرسیوم ایران و چین با استفاده از اعتبارات فاینانس خارجی آغاز شده و طبق تفاهم نامه منعقده در مدت سه سال احداث و به بهره برداری می رسند.