سپتیک تانک در تنکابن
5/5 - (7 امتیاز)

به زبان ساده به سیستمی هایی که به ساده ترین روش و به وسیله باکتری های بی هوازی به تصفیه فاضلاب می پردازد سپتیک تانک می گویند. یکی از مزیت های استفاده از سپتیک تانک، متعادل سازی فاضلاب است که از جریان شدید فاضلاب جلوگیری می کند و جریان فاضلاب را آرام می سازد همچنین استفاده از سپتیک از گرفتگی چاه جذبی جلوگیری می کند. در این مقاله به بررسی مزایان استفاده از سپتیک تانک در تنکابن می پردازیم

مزایای استفاده از سپتیک تانک در تنکابن

مزایای استفاده از سپتیک تانک در تنکابن

تنکابن یکی از شهر های پر آب استان مازندران است که در بیش تر روز های سال در این شهر باران می بارد همچنین این شهر دارای محیط زیست بسیار زیبایی است استفاده از سپتیک تانک در این شهر پر آب از آلودگی آب جلوگیری می کند همچنین فاضلاب تولید شده توسط سپتیک تانک ها تصفیه می شود و وارد طبیعت نمی شود در این قسمت از مقاله به بررسی مزایای استفاده از سپتیک تانک ها خواهیم پرداخت.

مزایای سپتیک تانک عبارت اند از:

  • خرید و استفاده از سپتیک تانک ها بسیار مقرون به صرفه هستند
  • سپتیک تانک ها نیاز به نگهداری ندارند و هزینه نگهداری آن ها بسیار پایین است
  • طول عمر سپتیک تانک ها زیاد است
  • از مهم ترین مزایای استفاده از سپتیک تانک می توان به جذب آسان فاضلاب توسط جاه جذبی اشاره کرد
  • سپتیک تانک ها یه دلیل این که تکنولوژی مکانیکی و برقی در ساخت آن استفاده نشده است به انرژی نیاز ندارند
  • سیستم های تصفیه فاضلاب سپتیک تانک را می توان در هر عمقی از زمین دفن کرد
  • به هیچ گونه تجهیزات مکانیکی نیازی ندارد
  • سپتیک تانک ها به صورات مداوم در حال تصفیه هستند
  • سپتیک تانک ها به سرعت در محل پروژه نصب و راه اندازی می شوند

سپتیک تانک های مناسب شهر تنکابن

سپتیک تانک ها به انواه مختلفی تقسیم شده اند که در این قسمت از مقاله به بررسی مناسب ترین آن ها برای شهر تنکابن خواهیم پرداخت.

سپتیک تانک های مناسب شهر تنکابن

سپتیک تانک بتنی

سپتیک تانک های بتنی یکی از ارزان ترین واحد در سیستم تصفیه فاضلاب ها شهری، بهداشتی و صنعتی است که می توان در هتل ها، مکان های مقدس، آپارتمان ها، بیمارستان ها، پاساژ ها و … مورد استفاده قرار بگیرد. سپتیک تانک های بتنی به دلیل سنگین بودن در محل پروژه ساخته می شود.

شرکت فراب صنعت در ساخت سپتیک تانک های بتنی از متریال بسیار با کیفیتی مثل بتن مسلح و سیمان تیپ ضد سولفات استفاده می شود. این شرکت پوشش داخلی سپتیک تانک بتنی را کاملا ایزوله و در پوشش خارجی سپتیک تانک از ایزوگام استفاده می کنند تا فاضلاب از درون سپتیک تانک خارج نشود.

سپتیک تانک فایبر گلاس

سپتیک تانک های فایبر گلاس نوعی انبار سرپوشیده هستند که در محل هایی که به لوله کشی فاضلاب دسترسی وجود ندارد و جنس زمین هم مناسب برای ایجاد چاه جذبی نیست. همچنین از این نوع سپتیک تانک بیش تر در جاهایی که فضای مناسبی وجود ندارد استفاده می شود و این نوع از سپتیک تانک ها مقرون به صرفه ترین و پرکابرترین سپتیک تانک ها محسوب می شود همچنین این نوع از سپتیک عایق بوده و از درز فاضلاب به بیرون جلوگیری می کند. این نوع از سپتیک تانک مناسب ترین سپتیک تانک برای استفاده در شهر تنکابن است.

سپتیک تانک پلی اتیلن

این نوع از سپتیک تانک ها، دو جداره هستند و فاضلاب را قبل از این که وارد چاه جذبی شوند تصفیه می کند. سپتیک تانک پلی اتیلنی بهترین نوع سپتیک تانک های موجود در بازار هستند که ۶۳ درصد از فاضلاب را تصفیه می کنند و احتمال گرفتگی چاه را به صفر می رساند.

این نوع از سپتیک تانک مقرون به صرفه هستند و هزینه نگهداری و نصب آن بسیار پایین است. همچنین این نوع از سپتیک تانک ها به دلیل جنس مرغوب آن ها نیازی به آب بندی و عایق بندی ندارند و برای استفاده در شهر های پر آب مثل شهر تنکابن بسیار مناسب هستند

کلام آخر

همزمان با گسترش روز افزون فعالیتهـای شهری و صنعتی، مصـرف آب و به دنبال آن تولید فاضـلاب و پساب­های صنعتی نیز به شدت در حال افزایش است. دفع این فاضلابها به منابع طبیعی آنها را چنان آلوده ساخته که امروزه آلودگی آب و خاک و محیط زیست به یکی از چالشهای اساسی اکثر جوامع شهری و صنعتی تبدیل شده است. چراکه آلودگی این منابع طبیعی بطور مستقیم و غیرمستقیم برسلامت انسانها تأثیرگذار است. در این میان استانداردهای زیست محیطی می­کوشند با اعمال محدودیتهایی در میزان بارآلودگی وارد بر منابع پذیرنده، از تأثیرات منفی آلودگی پساب­ها هرچه بیشتر بکاهند.

در همین راستا شرکت مهندسی فراب صنعت به عنوان شرکتی پیشرو در صنعت تصفیه آب و فاضلاب با سابقه ایی بالغ بر ۱۰ سال، فعالیت خود را بر تصفیه آب و فاضلاب های شهری و پساب­های صنعتی متمرکز نموده است. این شرکت هم اکنون قادر است با تکیه بر دانش فنی کارشناسان و متخصصان خود و تکنولوژی­های پیشرفته شرکت آردا فرانسه و تجارب عملی بدست آمده در اجرای پروژه­های متعدد در داخل و خارج از ایران، مسائل مربوط به تصفیه آب و تصفیه و دفع فاضلاب را از فهرست مشکلات و چالشهای اجتماعات شهری و صنایع و مدیران درارتباط با آنها حذف نماید. اگر شما هم قصد استفاده از سپتیک تانک را در شهر تنکابن را دارید می توانید با مشاوران ما در شرکت فراب صنعت تماس گرفته و در این مورد مشاوره رایگان دریافت کنید.