طراحی و اجرای سپتیک تانک بتنی و پلی اتیلن در اصفهان

سپتیک تانک در اصفهان

سپتیک تانک مخزنی است که در آن فاظلاب های جامد را نگه داری می کنند این مخزن با طراحی خاصی که دارد فاضلاب های جامد را با فعالیت باکتری های بی هوازی به مایع و گاز متان تبدیل کرده و آن را به چاه های جذبی هدایت می کند همچنین سپتیک تانک بیشتر در پروژه های عمرانی، پالایشگاه ها و پاکسازی فاضلاب ها استفاده می شود.

سپتیک تانک چیست؟

با افزایش مناطق صنعتی و شهر نشینی، فاضلاب هایی هم که تولید می شوند افزایش می یابد به همین دلیل باید راهی باشد که آب موجود در فاضلاب و پساب ها را به چرخه ی آب بازگردانده شود یکی از این راه ها استفاده از تجهیزاتی مانند سپتیک تانک ها هستند که برای تصفیه فاضلاب کارخانه ها و مراکز صنعتی، بیمارستان ها و مراکز بهداشتی استفاده می شود.

سپتیک تانک بتنی

سپتیک های بتنی از جنس بتن مسلح و به شکل استوانه ای ساخته می شود که در ساخت آن از سیمان تیپ ۵ استفاده می شود که مقاومت زیادی در برابر سولفات دارد در این نوع سپتیک تانک ها از مواد شیمیایی در داخل و خارج مخزن استفائه می کند و مخزن با این کار به صورته ایزوله می شود. سبتیک تانک های بتنی با توجه به در خواست و نیاز مشتری طراحی و تولید می شود.

همچنین این سبتیک تانک ها به سفارش کارفرما ساخته شده و به تمام مناطق ایران فرستاده و در محل پروژه تحویل داده می شود و در همان محل نصب و راه اندازی می شود.

سبتیک های پلی اتن

سبتیک های پلی اتن از مواد مصرفی و مواد فاضلابی با گرید ۱۰۰ و یه صورت ۳ سلایه ساخته می شود. شرکت فاراب صنعت بزرگترین تولید کننده ی سبتیک تانک های پلی اتیلن در ایران است و بزرگترین شرکت های دولتی و افراد حقیقی سبتیک پلی اتن های خود را از این شرکت تهیه می کنند.

سبتیک تانک ها در چه مواردی کاربرد دارند؟

اولین کاربرد این محصول تصفیه فاظلاب برا به تعادل رساندن آب و پمپاژ فاظلاب است همچنین سبتیک تانک ذرات ته نشین فاظلاب هتل ها، رستوران ها و ….. را حذف می کند و از پر شدن سریع چاه جذبی جلوگیری می کند. همچنین فاظلاب واحد های مسکونی و تجاری و هتل و رستوران ها را تصفیه می کند.

مزایای استفاده از سبتیک تانک ها

از مزایای مهم استفاده از سبتیک تانک ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نصب و راه اندازی بسیار سریع و راحت بدون نیاز به دستوالعمل های سخت و خاص
  • به مصرف انرژی نیاز ندارد
  • قابل نصب در هر جایی و هر عمقی
  • بدون تجهیزات برقی
  • نگهداری آسان و تعمیرات کم هزینه

نکته: بعد از نصب این تانکر ها برای بالا بردن کارایی این محصول حتما باید گاز های بد بو را به به بالا ترین نقطه ساختمان هدایت کنید چناچه به این موضوع توجه نکنید باعث انفجار سپتیک تانک می شود.
برای بالا بردن کارایی این مخزن ها از ریختن مواد شوینده و آنتی باکتریال جدا خودداری کنید. همچنین پساب خروجی از این مخزن ها مناسب برای آبیاری فضای سبز نیستند اما می توان با زهکشی از این پساب برای آبیاری ریشه ی درختان استفاده کرد.

طراحی تا اجرای سپتیک در اصفهان

در این مطلب در مورد سپتیک تانک و اهیمت آن صحبت کردیم چنانچه ساکن اصفهان هستید و می خواهید سپتیک تانک تهیه کنید با کارشناسان ما رد شرکت فرآب صنعت تماس بگیرید و راهنمایی های کامل از طراحی تا اجرای سپتیک تانک را دریافت کنید.