یکی از مسائلی که همیشه جامعه ی انسانی با آن درگیر بوده است تصفیه فاضلاب بوده است و به دلیل توجه کم به این مسئله در زمان قدیم بیماری های زیادی شیوع پیدا کرده اند که باعث کشته شدن بسیاری از مردم شده اند. اما با پیشرفت علم و تکنولوژی راه های ساده ای برای تصفیه فاضلاب اختراع شد که یکی از این راه ها استفاده از سپتیک تانک ها هستند که امروزه به یکی از پر کاربرد ترین راه ها برای تصفیه فاضلاب های شهری، بهداشتی و صنعتی شده اند که در این مقاله به بررسی فروش سپتیک تانک در کرمان خواهیم پرداخت.

فروش سپتیک تانک در کرمان

فروش سپتیک تانک در استان کرمان

کرمان یکی از پهناور ترین استان های ایران است که در جنوب شرق ایران قرار گرفته است که حدود ۴ میلیون جمعیت دارد. آب و هوای این استان گرم و مرطوب است و بارش باران در این استان کم است به همین دلیل یکی از استان های کم آب ایران محسوب می شود و بیش تر آب این استان در آب های زیر زمینی ذخیره شده اند به همین دلیل استفاده از سپتیک تانک در این استان الزامی است.

اگر فاضلاب تصفیه نشده وارد چاه جذبی شود باعث در آب های زیر زمینی نفوذ می کند و باعث آلودگی و شیوع بیماری در جامعه می شود اما اگر فاضلاب توسط سپتیک تانک ها تصفیه شود و وارد چاه های جذبی شود این اتفاق نمی افتد به همین دلیل استفاده از سپتیک تانک در این استان الزامی است.

شما می توانید انواع سپتیک تانک را از شرکت فرآب صنعت تهیه کنید.

ساختار سپتیک تانک ها

ساختار و عملکرد سپتیک تانک  با یکدیگر هیچ تفاوتی ندارند و همه ی سپتیک تانک ها به وسیله ی باکتری های بی هوازی به تصفیه فاضلاب ها می پردازند به همین دلیل در این قسمت از مقاله به بررسی ساختار سپتیک تانک ها می پردازیم.

  • محل ورودی فاضلاب: قسمتی که فاضلاب ها توسط آن وارد سپتیک تانک می شود
  • مخزن اولیه: مخزنی است که ۷۰ درصد از حجم سپتیک تانک را اشغال کرده است و فاضلاب قبل از تصفیه در این مخرن قرار می گیرد
  • مخزن زلال کننده: قسمتی از سپتیک تانک است که حدود ۳۰ درصد از سپتیک تانک را اشغال کرده است و فاضلاب پس از تصفیه اولیه وارد این مخزن شده تا به صورت کامل هم تصفیه شود
  • محل خروجی گاز: سپتیک تانک ها در زمان تصفیه فاضلاب گاز هایی ایجاد می کند که اگر این گاز ها از سپتیک تانک خارج نشود باعث انفجار آن می شود به همین دلیل این قسمت در سپتیک تانک تعبیه شده است که گاز های ایجاد شده حاصل از تصفیه فاضلاب از این قسمت خارج شود
  • محل خروجی فاضلاب: قسمتی است که فاضلاب تصفیه شده از آن خارج می شود و به مخزن چاه جذبی انتقال می یابد.

سپتیک تانک ها چگونه کار می کنند؟

سپتیک تانک ها چگونه کار می کنند؟

در سپتیک تانک مواد و ذرات درشت ته نشین شده و در کف سپتیک تانک ها انباشته می شوند و روغن و چربی های موجود در فاظلاب ها بر روی سطح جمع می شوند و میکرو ارگانیسم های موجود در فاظلاب در شرایط بی هوازی باعث تجزیه شدن مواد آلاینده شده و آلودگی فاظلاب ها را کم تر می کنند.

دیوار ساخته شده بین قسمت اول و دوم از عبور چربی  ها و مواد ته نشین از ناحیه اول به دوم جلوگیری می کند اما سپتیک تانک های بتنی آماده با سایر سپتیک تانک ها متفاوت هستند چرا که سپتیک تانک ها به صورت استوانه ای و عمودی ساخته می شوند که  درست کردن بخش اول و دوم در آن امکان پذیر نیست.

در سپتیک های آماده دو استوانه داخل یکدیگر هستند که یکی از این استوانه های نقش لجن گیر و استوانه ی دوم نقش زلال کننده را ایفا می کند در واقع استوانه ی دوم نقش دیواره ی بین منطقه ی اول و دوم را در سپتیک تانک های افقی بر عهده دارد.

پساب خروجی از سپتیک تانک ها بیش تر وارد چاه جذبی می شود و بیش تر برای تصفیه و متعادل سازی فاضلاب استفاده می شود.

خرید سپتیک تانک در استان کرمان

شرکت فرآب صنعت یکی از شرکت های پیشرو در صنعت تصفیه آب و فاضلاب است که با داشتن بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان در این حوزه به تولید انواع سپتیک تانک در سایز های مختلف و به سفارش مشتری در سراسر می پردازد. اگر شما در استان کرمان هستید و قصد خرید سپتیک تانک را برای مجتمع مسکونی، پاساژ، پروژه های عمرانی، بیمارستان، درمانگاه، کارخانه ها و … را دارید می توانید با مشاوران ما و از طریق شماره های درج شده در شرکت فرآب صنعت تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.