لیست قیمت انواع سپتیک تانک
5/5 - (2 امتیاز)

سپتیک تانک ها یکی از ساده ترین سیستم های تصفیه فاضلاب در دنیا هستند که می تواند به راحتی فاضلاب های تولید شده در مجتمع های مسکونی، صنعتی و بهداشتی را تصفیه می کند و فاضلاب تصفیه شده وارد طبیعت می کند از این سیستم تصفیه فاضلاب بیش تر در جاهایی که به شبکه ی لوله کشی دسترسی وجود ندارد استفاده می شود اما در بیمارستان ها و کارخانه ها کارایی بسیار زیادی دارد.

این سپتیک تانک ها دارای قیمت ها متفاوتی هستند که به نسبت به کارایی و جنس آن ها با یکدیگر متفاوت است. اگر شما هم دنبال لیست قیمت انواع سپتیک تانک هستید این مقاله را تا آخر بخوانید.

قیمت انواع سپتیک تانک

قیمت سپتیک تانک به صورت کلی به عوامل مختلفی بستگی دارند همچنین این نوع از سیستم های تصفیه فاضلاب یکی از ارزان ترین سیستم های تصفیه فاضلاب است بسیار ارزان بوده و برای تمام صنایع مناسب هستند.
قیمت سپتیک تانک ها به عوامل مختلفی بستگی دارند که در این قسمت از مقاله به بررسی عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت انواع سپتیک تانک ها خواهیم پرداخت.

قیمت انواع سپتیک تانک

جنس سپتیک تانک

یکی از عواملی که بر قیمت سپتیک تانک ها تاثیر گذار هست جنس سپتیک تانک است به عنوان مثال سپتیک تانک های فایبر گلاس به دلیل جنس بسیار خوبی که دارند از قیمت بالایی نیز نسبت به سپتیک تانک های پلی اتیلنی برخوردار است و ارزان ترین سپتیک تانک، سپتیک تانک های بتنی هستند.

دلیل قیمت بالای سپتیک تانک های فایبرگلاس جنس متریال به کار رفته در ساخت این نوع از سپتیک تانک ها است همچنین دلیل قیمت بالای سپتیک تانک های پلی اتیلنی، کارایی بسیار بالای این نوع از سپتیک تانک ها است.

حجم سپتیک تانک

از دیگر عواملی که به صورت مستقیم بر قیمت سپتیک تانک ها تاثیر دارد حجم سپتیک تانک ها هستند به طوری که هر چه قدر حجم یک سپتیک تانک بیش تر باشد قیمت آن نیز بیش تر است البته حجم سپتیک تانک ها با توجه به سفارشات مشتریان قابل ساخت است.

بیش تر بخوانید: نحوه اجرای سپتیک تانک فاضلاب

عوامل تاثیر گذار بر قیمت سپتیک تانک

عوامل تاثیر گذار بر قیمت سپتیک تانک

عواملی بسیار مختلفی بر قیمت سپتیک تانک ها تاثیر گذار است

این عوامل عبارت اند از:

  • ظرفیت مخزن سپتیک تانک: ظریفیت مخزن سپتیک تانک ها رابطه ی مستقیم با قیمت سپتیک تانک دارد به عنوان مثال: قیمت سپتیک تانک با ظرفیت ۲۰۰۰۰ لیتر بیش تر از قیمت سپتیک تانک با ظرفیت ۵۰۰۰ لیتری است
  • جنس سپتیک تانک: سپتیک تانک ها از نظری جنسی به سه نوع مختلف تقسیم شده است که به همین دلیل بین سپتیک تانک ها اختلاف قیمت وجود دارد به عنوان مثال: قیمت سپتیک تانک های بتنی به دلیل بالا بودن قیمت بتن های تیپ ۵ از قیمتسپتیک تانک های پلی اتیلنی و فایبر گلاس بیش تر است.
  • عمودی یا افقی بودن سپتیک تانک: سپتیک تانک های عمودی قیمت کم تری نسبت به سپتیک تانک های افقی دارد و نصب و اجرای سپتیک تانک های عمودی راحت تر از سپتیک تانک های افقی است
  • ارتفاع عمق دفن سپتیک تانک: یکی از عوامل تاثیر گذار بر قیمت سپتیک تانک میزان ارتفاع عمق دفن سپتیک تانک و خاکی روی سپتیک تانک می آید مهم است زیرا اگر ارتفاع زیاد باشد در نتیجه وزن خاکی که بر روی سپتیک تانک می آید نیز بیش تر می شود به همین دلیل باید سپتیک تانک مقاوم تر ساخته شود همین کار باعث می شود قیمت سپتیک تانک افزایش یابد.

کلام آخر
همانطور که پیش تر خواندیم قیمت سپتیک تانک به عوامل مختلفی بستگی دارد اگر شما هم به دنبال لیست قیمت های سپتیک تانک های مختلف هستید به مشاوران ما در شرکت فرآب صنعت تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت کنید.