اجرای سپتیک تانک در مشهد
4/5 - (2 امتیاز)

سپتیک تانک مخزنی است که باعث می شود تصفیه و تجزیه فاضلاب ها به راحتی صورت گیرد و از گرفتگی چاه جذبی جلوگیری می کنند سپتیک تانک ها علاوه بر تصفیه و تجزیه فاضلاب ها، باعث متعادل سازی فاضلاب شده و از جریان شدید فاضلاب جلوگیری می کند و آن را به جریان آرام تبدیل می کند که این کار باعث می شود رنگ لجنی فاضلاب به سیاه تغییر کند. در این قسمت به بررسی کارایی ها سپتیک تانک در مشهد خواهیم پرداخت.

سپتیک تانک در مشهد

یکی از مسائلی که همیشه جامعه ی انسانی با آن درگیر بوده است تصفیه فاضلاب شهر های بزرگ بوده است و به دلیل توجه کم به این مسئله در زمان قدیم بیماری های زیادی از شهر های بزرگ شیوع پیدا کرده است که باعث کشته شدن بسیاری از مردم شده است. اما با پیشرفت علم و تکنولوژی راه های ساده ای برای تصفیه فاضلاب اختراع شد که یکی از این راه ها استفاده از سپتیک تانک ها هستند که امروزه به یکی از پر کاربرد ترین راه ها برای تصفیه فاضلاب های شهری، بهداشتی و صنعتی شده است.

مشهد یکی از بزرگترین شهر های ایران است که به دلیل وجود مکان های مقدس سالانه میلیون ها نفر برای زیارت به این شهر می روند به همین دلیل در این شهر هتل های بسیاری وجود دارد و میلیون ها لیتر در این شهر فاضلاب تولید می شود.

همانطور که در قسمت بالا گفتیم یکی از چالش های اصلی در شهر تصفیه فاضلاب بوده است اما با نصب سپتیک تانک و چربی گیر در رستوران ها و هتل های شهر مشهد، بیش تر مشکلات تصفیه فاضلاب این شهر رفع شده است.

متخصصین ما در شرکت فراب صنعت قادر به تولید انواع سپتیک تانک در سایز های مختلف مناسب با آب و هوا و خاک شهر مشهد است که در ادامه به بررسی بیش تر سپتیک تانک های مناسب با شهر مشهد خواهیم پرداخت.

انواع سپتیک تانک های مناسب با مشهد

انواع سپتیک تانک های مناسب با مشهد

در این قسمت از مقاله به بررسی انواع سپتیک تانک هایی که مناسب با آب و هوا و خاک مشهد هستند می پردازیم.

سپتیک تانک بتنی

سپتیک تانک های بتنی یکی از ارزان ترین واحد در سیستم تصفیه فاضلاب ها شهری، بهداشتی و صنعتی است که می توان در هتل ها، مکان های مقدس، حرم ها، آپارتمان ها، بیمارستان ها، پاساژ ها و … مورد استفاده قرار بگیرد. سپتیک تانک های بتنی به دلیل سنگین بودن در محل پروژه ساخته می شود.

شرکت فراب صنعت در ساخت سپتیک تانک های بتنی از متریال بسیار با کیفیتی مثل بتن مسلح و سیمان تیپ ضد سولفات استفاده می شود. این شرکت پوشش داخلی سپتیک تانک بتنی را کاملا ایزوله و در پوشش خارجی سپتیک تانک از ایزوگام استفاده می کنند تا فاضلاب از درون سپتیک تانک خارج نشود.

سپتیک تانک فایبر گلاس

سپتیک تانک های فایبر گلاس نوعی انبار سرپوشیده هستند که در محل هایی که به لوله کشی فاضلاب دسترسی وجود ندارد و جنس زمین هم مناسب برای ایجاد چاه جذبی نیست. همچنین از این نوع سپتیک تانک بیش تر در جاهایی که فضای مناسبی وجود ندارد استفاده می شود و این نوع از سپتیک تانک ها مقرون به صرفه ترین و پرکابرترین سپتیک تانک ها محسوب می شود.

سپتیک تانک پلی اتیلن

این نوع از سپتیک تانک ها، دو جداره هستند و فاضلاب را قبل از این که وارد چاه جذبی شوند تصفیه می کند. سپتیک تانک پلی اتیلنی بهترین نوع سپتیک تانک های موجود در بازار هستند که ۶۳ درصد از فاضلاب را تصفیه می کنند و احتمال گرفتگی چاه را به صفر می رساند.

این نوع از سپتیک تانک مقرون به صرفه هستند و هزینه نگهداری و نصب آن بسیار پایین است. همچنین این نوع از سپتیک تانک ها به دلیل جنس مرغوب آن ها نیازی به آب بندی و عایق بندی ندارند.

برای بالا بردن کارایی سپتیک تانک در مشهد چه کاری باید انجام داد؟

اقدامات لازم بالا بردن کارایی سپتیک تانک در مشهد

در این قسمت از مقاله به بررسی راه کار هایی که باعث افزایش کارایی سپتیک تانک در مشهد می شود خواهیم پرداخت.

  • برای بالا بردن کارایی سپتیک تانک حتما یک ونت به سپتیک تانک وصل کنید تا گاز تولیده شده توسط باکتری های بی هوازی از این ونت خارج شود. اما اگر این ونت وجود نداشته باشد گاز های تولید شده در داخل سپتیک تانک حبس می شود و باعث انفجار سپتک تانک می شود.
  • استفاده از فاضلاب تصفیه شده توسط سپتیک تانک برای آبیاری گیاهان مناسب نیست اما می توان با زهکشی در زیر زمین و هدایت فاضلاب به طرف ریشه های درختان در مصرف اب صرفه جویی کرد. این کار در بیش تر کشور های اروپایی مرسوم است.
  • از مهم ترین کار هایی برای بالا بردن کارایی سپتیک تانک که نباید آن را انجام دهیم ریختن مواد شوینده و باکتری زای به داخل سپتیک تانک است زیرا این کار باعث از بین رفتن باکتری بی هوازی درون سپتیک تانک می شود و با نابود شدن باکتری های بی هوازی فاضلاب ها تجزیه نمی شود و فاضلاب تصفیه نشده داخل سپتیک تانک انباشته می شود.

فروش سپتیک تانک در شهر مشهد

شرکت مهندسی فراب صنعت با تکیه بر دانش فنی روز دنیا با سابقه ایی بالغ بر یک دهه حضور در زمینه تخصصی مهندسی تصفیه آب و فاضلاب و استفاده از فناوری های نوین فعالیت خود را بر امور طراحی و مهندسی و ساخت متمرکز نموده است. متخصصان ما در شرکت فرآب صنعت قادر به تولید و طراحی انواع سپتیک تانک و ارسال آن به سراسر کشور هستند. اگر شما در شهر مشهد هستید و قصد خرید سپتیک تانک را دارید می توانید با مشاوران ما در شرکت فرآب صنعت تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت کنید.