سپتیک تانک در بندر انزلی

سپتیک تانک یه حوضچه ی فاظلاب زیر زمینی است که از پلی اتیلن، فایبر گیلاس یا بتن و در ظرفیت های مختلف ساخته می شودکه تعیین ابعاد آن توسط مهندسین مشاور انجام می شود.

از سپتیک تانک ها برای تصفیه اولیه فاظلاب های شهری، صنعتی و بهداشتی استفاده می شود این مخزن با روش ته نشین و بی هوازی مواد جامد و الاینده ها را از فاظلاب جدا می کند و آن را به مایعی روان تبدیل می کند. عملکرد این سیستم در تصفیه فاظلاب ها متوسط است.

تعیین حجم سپتیک تانک ها

تعیین حجم سپتیک تانک ها

تعیین حجم سپتیک تانک ها کار پیچیده ای نیست و به تجربه و دانش به صورت همزمان نیاز دارد محاسبه ی آن به این صورت است که تعداد افرادی که از سرویس بهداشتی استفاده می کممد در سرانه مصرف هر نفر در شبانه روز ضرب کرده وظرفیت سپتیک تانک مناسب برای آن مکان به دست می آید. اما دانستن سرانه مصرف هر فرد در شبانه روز  نیاز به تجربه دارد مثلا قطعا یک فرد روستایی پساب کم تری نسبت به فرد شهری مصرف می کند و فردی که در منطقه ی گرمسیر زندگی می کند پساب بیشتری تولید می کند و فردی که در شهر های پر آب مانند  بندر انزلی که آب هوای معتدل خزری است  باید از جنس مناسبی استفاده شود در نتیجه قوانین نا نوشته ای هسند که فقط با تجربه و کارکردن به دست می آیند.

قوانین محاسبه حجم سپتیک تانک ها در کتاب (متکاف وادی) به صورت کلی توضیح داده شده است اما به دلیل گستردگی و سختی محاسبه حجم سپتیک تانک ها شما می توانید از مشاوران ما در شرکت فرآب صنعت در این زمینه مشاوره رایگان محاسبه ظرفیت مخزن سپتیک تانک دریافت کنید.

عوامل موثر بر کارایی سپتیک تانک ها

دما و موادی که باعث به وجود آمدن موجودات ارگانیک موجود در آب می شود باعث هضم بی هوازی در مخازن سپتیک می شود همچنین دمای بالا باعث افزایش عملکرد بیولوژیکی داخل مخزن می شود و سرعت تجزیه را افزایش می دهد وچربی های مایع به صورت مایع تبدیل می شود.

برخی از عواملی که به کارایی سپتیک تانک  تاثیر می گذارد:

  1. PH
  2. جلوگیری از ورود زیلد چربی ها
  3. جلوگیر از ورود مواد آنتی باکتریال و مواد مورد استفاده در شیمی درمانی به مدت زیاد
  4. غلظت پساب های ورودی
  5. عدم نگهداری کافی از مواد انباشته شده در مغزن
  6. استفاده از لوله های پاکسازی و جلوگیری از ورورد موادی که فعالیت بیولوژیکی را تحت تاثیر می گذارد
  7. ورود جریانات فاظلاب با شدت متغییر و مانع از فرآیند جدایش شود.

انواع سپتیک تانک ها

در این قسمت به معرفی سپتیک تانک هایی می توان در آب هوای معتدل خزری استفاده کرد می پردازیم.

  • سپتیک تانک بتنی
  • سپتیک تانک بتنی پیس ساخته
  • سپتیک تانک آجری
  • سپتیک تانک پلی اتیلن
  • سپتیک تانک پلبی اتن دو جداره
  • سپتیک تانک تک جداره
  • سپتیک تانک فایبر گلاس
  • سپتیک تانک GSR

خرید سپتیک تانک در بندر انزلی

مزایا و کارکرد استفاده از سپتیک تانک را در این مطلب به طور کامل عنوان کردیم. چنانچه در بندر انزلی هستید و قصد خرید سپتیک تانک در بندر انزلی را دارید می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.