4.7/5 - (18 امتیاز)

پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی انسانی

پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی انسانی با توجه به حجم زیاد آن در دنیای امروز اهمیت ویژه ای پیدا کرده است. این فاضلاب در اثر مصرف روزانه آب، توسط انسان ها تولید می شود. پاک کردن این فاضلاب اگر انجام شود می تواند با بازچرخانی به چرخه مصرف و کمک به بحران کم آبی و رونق کشاورزی کمک کند.

فرایندهای سیستم تصفیه فاضلاب انسانی چگونه است؟

همان طور که اشاره کردیم، رایج ترین روش برای تصفیه فاضلاب بهداشتی استفاده تلفیقی از روش بیولوژی با دو روش دیگر است که در مرحله اولیه پاکسازی، گند زدایی و پیش تصفیه صورت می گیرد. ذرات درشت موجود در فاضلاب توسط آشغالگیر صورت می گیرد و از گرفتگی لوله ها جلوگیری می کند.

آشغالگیر ها با توجه به قطرات ذرات عبوری، دبی فاضلاب، PH فاضلاب، دستی یا مکانیکی بودن آن و همچنین شرایط محل در ابعاد و ظرفیت های مختلف ساخته و اجرا می شوند.

EAAS یکی از بهترین روش ها برای هوازی سیستم است. یکی از مشکلات عمده تصفیه خانه ها دفع لجن است که این مورد باعث شده است سیستم لجن فعال بیشتر مورد توجه قرار گیرد چرا که این سیستم لجن کمتری تولید می کند.

البته بعد از استفاده از این سیستم باید گندزدایی صورت گیرد که طی آن از ورود میکروب و بیماری به آب جلوگیری می کند.

پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی به سفارش استانداری خوزستان

ویژگیی پکیج تصفیه فاضلاب انسانی

پکیج فاضلاب بهداشتی امروزه در تمامی کشورهای توسعه یافته و درحال توسعه مورد استفاده  قرار می گیرد.

این پکیج باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • کارایی مناسب و اخذ تائیدیه استاندارد سازمان حفاظت محیط زیست
  • عدم داشتن بو
  • ساخت و اجرای سریع و آسان
  • قابلیت تغییر مکان پکیج
  • امکان ارتقای ظرفیت آن
  • استفاده پساب برای آبیاری فضای سبز و کشاورزی

آشنایی با کاربرد پکیج تصفیه فاضلاب انسانی

می توان گفت در هر جایی که انسان مشغول به زندگی و کسب و کار است، فاضلاب هم هست. مکان هایی چون هتل ها، رستوران ها، کارخانه ها، بیمارستان ها، کمپ های کارگری، پالایشگاه ها، پتروشیمی ها، دانشگاه ها، خوابگاه ها، مجتمع های تفریحی و پارک و … برای تصفیه فاضلاب انسانی خود و برای جلوگیری از صدمه زدن به محیط زیست اقدام کرده اند.

پارامترهای مورد نیاز برای طراحی پکیج تصفیه

برای طراحی پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی، سه پارامتر مورد نیاز است.

این پارامترها به شرح زیر است:

  • کیفیت فاضلاب ورودی
  • دبی ورودی به تصفیه خانه
  • حجم فاضلاب تولیدی روزانه

پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

مزایای پکیج تصفیه فاضلاب

از مزایای پکیج های تصفیه فاضلاب بهداشتی تولیدی شرکت مهندسی فرآب صنعت می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • قابلیت ارتقاء
  • قابل حمل بودن
  • کم جا بودن ( به دلیل طراحی خاص و ویژه)
  • عدم ایجاد بو
  • مصرف انرژی پایین
  • شکل ظاهری مناسب

روش های تصفیه فاضلاب انسانی

بطورکلی روش های تصفیه فاضلاب را می توان به سه دسته اصلی فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی تقسیم بندی نمود. به ندرت اتفاق می افتد که یکی از روش های گفته شده بتواند تمامی خواسته ها را از سیستم پاکسازی برآورده سازد. بنابراین در اکثر موارد لازم است که ترکیبی از روشهای فوق استفاده شود.

واحدهای گندزدایی فاضلاب بر مبنای اصول کار یک یا ترکیبی از روش های به کار گرفته شده به منظور انجام عملیاتی خاص طراحی می گردند. بر اساس روش های استفاده شده، روش های گند زدایی عموماً به دو دسته واحدهای عملیاتی و واحدهای فرآیندی تقسیم می گردند.

برای تصفیه فاضلاب بهداشتی می توان از سه روش استفاده کرد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

این سه روش عبارت اند از:

  • روش فیزیکی
  • روش شیمیایی
  • روش بیولوژیکی

۱- روشهای فیزیکی

روش فیزیکی جزو اولین روش ها در تصفیه فاضلاب بهداشتی بوده است. این روش، یک روش ساده در جداسازی مواد است و هزینه کمتری نسبت به سایر روش ها دارد.

این روش شامل:

  • سیستم های آشغالگیری
  • دانه گیری
  • ته نشینی
  • شناورسازی
  • چربی گیری
  • فیلتراسیون

۲- تصفیه فاضلاب بهداشتی (روش های بیولوژیکی)

به آن دسته از روش هایی که در آنها از فرآیندهای بیولوژیکی برای تصفیه فاضلاب استفاده می شود گفته می شود. در این روش ها میکروارگانیسم ها (به ویژه باکتری ها) نقش اصلی را در فرآیند گندزدایی برعهده دارند چرا که آنها با استفاده از مکانیسم های درونی خود مواد آلی موجود در فاضلاب را جذب کرده و از آن برای تولید سلول جدید و کسب انرژی استفاده می کنند.
در ادامه به بررسی برخی روشهای معمول در پاکسازی بیولوژیکی فاضلاب می پردازیم.

پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی فرآب صنعت

۳- روش لجن فعال با هوادهی گسترده

فرآیند تصفیه فاضلاب در این روش مطابق فرآیند لجن فعال است با این تفاوت که به منظور کاهش حجم لجن تولیدی و مشکلات ناشی از آن اصلاحاتی در روش پاکسازی صورت گرفته است.

این اصلاحات شامل افزایش زمان ماند هیدرولیکی و عمر لجن است و تغییرات باعث می شود که میزان لجن دفعی به طور قابل ملاحظه ای کاهش یابد. انعطاف پذیری و پایداری این دستگاه سبب شده که امروزه در کشورمان بطور گسترده ای از این روش برای تصفیه انواع فاضلاب های بهداشتی و صنعتی استفاده شود.

مزیت روش لجن فعال:

  1. لجن دفعی این روش بسیار کمتر از لجن دفعی روش لجن فعال است.
  2. لجن دفعی کاملا تثبیت شده بوده و نیاز به هضم ندارد.
  3. این سیستم نسبت به تغییرات کیفیت فاضلاب و همچنین حجم فاضلاب ورودی روزانه مقاوم است.
  4. توصیه می گردد که برای تصفیه فاضلاب های بهداشتی از این روش استفاده گردد.
  5. اگر فاضلاب حاوی مقادیر بالای مواد سمی و شیمیایی نباشد، این روش انتخاب مناسبی خواهد بود
  6. این روش برای ظرفیت های ۳۰۰-۱۰ مترمکعب در روز بصورت پکیج فلزی پیشنهاد می گردد.
  7. همانند روش لجن فعال به تجهیزات هوادهی نیاز دارد.

روش های تصفیه فاضلاب انسانی (سپاه تیپ آل محمد(ص))

۴- فرآیند Integrated Fixed-film Activated Sludge) IFAS)

فرآیند IFAS یک نوع فرآیند دوگانه است چون در این سیستم هم رشد معلق و هم رشد چسپیده صورت می گیرد. باکتری ها می توانند با چسپیدن بر روی یک سطح، رشد چسپیده داشته باشند.

مزیت های IFAS:

در فرایند IFAS از تلفیق رشد چسبیده و معلق میکروبی به صورت همزمان استفاده می گردد.

سیستم های IFAS مزایای گسترده تری نسبت به فرایندهای متداول لجن فعال (سیستم های دارای رشد معلق) دارند.

در این دستگاه علاوه بر مقاومت بالا در برابر شوک های بارگذاری آلی و هیدرولیکی، انعطاف پذیری و قدرت تصفیه بیشتری وجود دارد.

مزایای ذکر شده در فوق با تعبیه مدیاهای مناسب در درون حوضچه هوادهی لجن فعال حاصل می گردد. ( با قرار گرفتن مدیا در داخل حوضچه هوادهی لجن فعال، زیست توده بیشتری تشکیل می گردد). (بدون آنکه سبب افزایش بارگذاری جامدات به حوضچه ته نشینی بگردد).

در این حالت بدون نیاز به افزایش بخش سازه ای و تنها با افزایش مدیا و تغییر میزان هوادهی میزان بارگذاری آلی و هیدرولیکی به واحدهای لجن فعال افزایش می یابد و باعث افزایش راندمان عملکرد تصفیه فاضلاب می شود.

۵- روشهای شیمیایی

فرآیند جداسازی یا تبدیل مواد آلاینده در روش شیمیایی، به کمک افزودن موادشیمیایی و واکنش های شیمیایی مواد صورت می گیرد. پیچیدگی در این فرآیندها به مراتب بیش از روش های فیزیکی بوده که سبب دشواری نسبی در بهره برداری از روش های شیمیایی می گردد.

از این رو سعی می شود که کمتر از روش های شیمیایی در پکیج تصفیه فاضلاب استفاده شود. به علاوه هزینه خرید و نگهداری مواد شیمیایی مورد نیاز در برخی موارد مانع بزرگی در کاربرد فرآیندهای شیمیایی است.

روش های شیمیایی (انعقاد و لخته سازی) و گندزدایی با کلر و ترکیبات آن جزء مهمترین روش های شیمیایی مورد استفاده در تصفیه فاضلاب محسوب می شوند.

چگونگی خرید تصفیه فاضلاب بهداشتی

آب پاک که برای حیات ضروری است، یکی از مهم‌ترین منابع طبیعی روی کره زمین است. فاضلاب، که اساساً آب مورد استفاده قرار گرفته شده است، نیز یک منبع ارزشمند است، به ویژه با خشکسالی‌های مکرر و کمبود آب در بسیاری از مناطق جهان. با این حال، فاضلاب حاوی بسیاری از مواد مضر است و تا زمانی که گندزدایی نشود، نمی‌توان آن را به محیط زیست بازگرداند. بنابراین، اهمیت تصفیه فاضلاب دو جنبه دارد: بازیابی آب و محافظت از سیاره در برابر سموم. در این مطلب از فرآب صنعت ما به شما اهمیت و همچنین نحوه خرید تصفیه فاضلاب بهداشتی را شرح خواهیم داد.

  • بازگرداندن منابع آب توسط تصفیه فاضلاب
    به نقشه جهانی خشکسالی نگاه کنید، خواهید دید که بسیاری از مناطق جهان آب کافی و سالم وجود ندارند. همه جوامع، به ویژه مناطقی که کمبود آب دارند، باید اطمینان حاصل کنند که فرآیندهای تصفیه آب خوبی را در محل دارند تا آب تصفیه شده مجدداً مورد استفاده قرار گیرد یا به چرخه آب بازگردانده شود، اما هرگز هدر نرود.
  • حفاظت از سیاره زمین
    فاضلاب می‌تواند شامل آلاینده‌هایی از کاربری‌های مسکونی و تجاری باشد. ترکیبات شیمیایی و عوامل بیماری زا در فاضلاب پاکسازی نشده می‌تواند به سلامت حیوانات، گیاهان و پرندگانی که در داخل یا نزدیک آب زندگی می‌کنند، آسیب برساند. همچنین می‌تواند محصولات کشاورزی و آب آشامیدنی را آلوده کند و بر سلامت انسان تأثیر منفی و مخرب بگذارد. تصفیه فاضلاب بهداشتی برای محافظت از سلامت بسیاری از اکوسیستم‌های مختلف بسیار مهم و اساسی است.

نحوه خرید تصفیه فاضلاب بهداشتی

  • اهمیت صرفه جویی در مصرف آب
    با تصفیه فاضلاب بهداشتی به معنای واقعی در مصرف آب صرفه جویی می‌کنید. همان‌طور که گیاه آب قدیمی را بازیافت می‌کند، به این معنی است که ضایعات آب کمتر است که باز هم برای محیط زیست مفید است.
  • راهی برای به حداقل رساندن ضایعات
    تصفیه فاضلاب صنعتی راهی برای کاهش ضایعات محیط شماست. همان‌طور که به صرفه جویی در هزینه کمک می‌کند، همچنین تضمین می‌کند که آب پامسازی شده شده شیمیایی را به روشی ایمن و سازگار با محیط زیست حذف می‌کنید.
  • نکته مهمی که باید توجه داشته باشید
    در خرید تصفیه فاضلاب بهداشتی یکی از عواملی که باید در نظر داشته باشید این است که از داشتن یک سیستم با کیفیت بالا اطمینان حاصل نمایید. انتخاب یک شرکت معتبر برای مراقبت از نصب تصفیه خانه پساب شما الزامی است. به دیگر مقالات ما پیرامون فرآیند پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی  نگاهی بیندازید و مارا انتخاب کنید که سال‌ها تجربه در این زمینه داریم و لیست بلندی از مشتریان راضی ما، نوید یک خرید خوب را به شما می‌دهد.

نحوه خرید تصفیه فاضلاب بهداشتی (پکیج تصفیه فاضلاب سازمان اوقاف و امور خیریه ۳۰ مترمکعب واقع در ساری مجتمع گردشگری احسان ساخت شرکت فرآب صنعت)

پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی فاراب صنعت

فرآب صنعت با بهره گیری از دانش روز دنیا و همچنین تجربه انجام صد ها پروژه در زمینه تصفیه فاضلاب انسانی و همچنین بهره گیری از فناوری های نوین، اقدام به طراحی، ساخت و اجرای سیستم های فاضلاب نموده است. برای اطلاع تکمیلی می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید. صفر تا صد پروژه خود را به ما بسپارید.

در فراب صنعت صدها پروژه موفقی در سطح ملی در زمینه ساخت و تولید پکیج های تصفیه فاضلاب راه اندازی شده است و همچنین، این شرکت افتخار همکاری با بسیاری از صنایع و نهادهای کشور همچون موارد زیر را دارد.

  • وزارت نفت
  • وزارت علوم
  • وزارت بهداشت
  • نیروی انتظامی
  • سپاه پاسداران

پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی تولیدی این شرکت به صورت پرتابل (قابل حمل) بوده و قابلیت ارتقاء و اضافه نمودن ظرفیت به مرور زمان و متناسب با حجم فاضلاب تولیدی را دارا است.

جهت آشنایی بیشتر در رابطه با پاکسازی فاضلاب این مطلب را مطالعه کنید.(ویکی پدیا)

سوالات متداول پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

  1. پکیج تصفیه فاضلاب چیست؟
    پکیج تصفیه فاضلاب، یک مجموعه از تجهیزات برای از بین بردن آلاینده های شیمیایی، فیزیکی و بیولوژیکی با توجه به نوع فاضلاب است.
  2. تصفیه فاضلاب چه لزومی دارد؟
    تصفیه آب مجدد برای موارد متعددی که نیازی به کیفیت آب آشامیدنی ندارد، ضروری است چرا که این کار نیاز به استفاده آب شیرین را تا ۶۰ الی ۵۰ درصد کاهش می دهد.
  3. سیستم بی هوازی به تنهایی فاضلاب را به حالت استاندارد در می آورد؟
    سپتیک تانک ها و سیستم های بی هوازی، راندمان های کمی دارند و در بیشتر مواقع نمی توانند فاضلاب را به محدوده استانداردهای فضای سبز برسانند و برای این کار به سیستم پیشرفته نیاز است.