فروش و طراحی سپتیک تانک کوچک

سپتیک تانک یکی از کلیدی ترین سیستم ها برای تصفیه فاضلاب است که به کمک فرایند هایی مانند ته نشینی، شناور سازی و بیولوژیکی کار خود را انجام می دهد.

اصطلاحا به هضم بی هوازی باکتری در داخل انبار را سپتیک می گویند و سپتیک تانک ساده ترین نوع تصفیه کننده فاضلاب های خانگی، صنعتی و … است که ته نشینی و تصفیه باکتری های بی هوازی در داخل آن انجام می گیرد.

در این مقاله به بررسی سپتیک تانک ها با اندازه های مختلف خواهیم پرداخت.

ابعاد استاندارد سپتیک تانک

برای به دست آوردن ابعاد استاندارد سپتیک تانک فاضلاب از فرمول استوانه می کنند که بدین گونه است: حجم= عدد پی* شعاع استوانه به توان ۲ *ارتفاع (V = π r ۲ h)

شما در این محاسبه نمی توانید هر شعاع و ارتفاعی را داخل فرمول قرار دهید زیرا یک سری از اندازه های استاندارد در طراحی سپتیک تانک باید رعایت شود به عنوان مثال نمی توان برای ۶۰ متر مکعب ۱ متر شعاع در نظر گرفت زیرا باعث افزایش غیر معمول طول سپتیک تانک می شود.

اما در شرایط خاص شرکت فرآب صنعت می تواند به سفارش و دلخواه مشتری، سپتیک تانک را در اندازه های مختلف تولید کند.

نحوه ی محاسبه ی سپتیک تانک

نحوه ی محاسبه ی سپتیک تانک

برای محاسبه ی حجم سپتیک تانک حتما باید اطلاعاتی در مورد میزان تولید فاضلاب در شبانه روز در آن مکان داشته باشید به عنوان مثال:

  • اگر فاضلاب تولید شده در طول شبانه روز ۲ متر مکعب شود باید حجم سپتیک تانک ۳ متر مکعب باشد
  • اگر فاضلاب تولید شده در طول شبانه روز ۲ تا ۶ متر مکعب باشد حجم سپتیک تانک باید ۱٫۵ برابر حجم فاضلاب تولید شده محاسبه شود.
  • اما اگر حجم فاضلاب تولید شده ۶ الی ۶۰ متر مکعب باشد حجم سپتیک تانک با فرمول زیر محاسبه می شود:

V=4500+0.78Q

کیو(Q) در این معادله برابر است با مقدار فاضلاب تولید شده در یک شبانه روز

وی(V) در این معادله برابر است با حداقل حجم سپتیک تانک

مزایا و معایب سپتیک تانک

از معایب سپتیک تانک های بتنی می توان به وزن بالای آن اشاره کرد که برای حمل و نقل و نصب به تجهیزات و ماشین آلات سنگینی نیاز دارد  همچنین از سپتیک تانک در مناطق آبیاری نباید استفاده کرد زیرا باعث انتشار بوی نا مطبوع در آن منطقه می شود.

از مزایای سپتیک تانک های بتنی می توان به ساده بودن مواد اولیه آن و طراحی راحت آن اشاره کرد همچنین این نوع سپتیک تانک از استحکام بالایی برخوردار است و با توجه به مقاومت  سپتیک تانک های بتنی در برابر یخ زدگی می توان از این نوع سپتیک تانک در هر آب و هوایی استفاده کرد.

کاربرد های سپتیک تانک

از سپتیک تانک ها بیش تر در مناطقی استفاده می کنند که به سیستم فاضلاب شهری متصل نباشد مانند مناطق روستایی و ویلا ها، اما توصیه ما به شما این است که در تمام واحد های مسکونی، واحد های صنعتی و کارخانه ها، هتل ها، آشپزخانه ها و …. برای تصفیه فاضلاب، حذف چربی و ته نشینی مواد جامد از سپتیک تانک استفاده کنید و از آلودگی محیط زیست جلوگیری کنید  همچنین استفاده از سپتیک تانک از گرفتگی لوله های فاضلاب ها جلوگیری می کند.

خرید و فروش سپتیک های کوچک فرآب صنعت

فرآب صننعت با چندین سال سابقه طراحی و فروش انواع سپتیک ها در خدمت شما مشتریان عزیز است. برای مشاوره یا درخواست سپتیک تانک با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.