علت اصلی توجه به تصفیه فاضلاب

با توجه به پیشرفت علم، صنعت نیز خود را با سرعت این پیشرفت همراه کرده است. امروزه با توجه به بحران جهانی آب و خشکسالی های پیاپی در به خطر افتادن محیط زیست، شدیدا نیاز به تصفیه خانه فاضلاب بهداشتی و بازگشت آب مورد استفاده شده، از این موضوع دارای اهمیت بسیار فراوانی قرار گرفته است.

به طور کلی از مهم ترین مزایا و ویژگی های استفاده از این سیستم تصفیه فاضلاب را می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • سرعت ساخت سازه

وقتی طرحی در پروژه های صنعتی و عمرانی مورد نیاز قرار می گیرد ، با توجه به این موضوع که ساخت در یک روز اگر طولانی شود منجر به کاهش سرعت بقیه بخش ها و حتی مختل شدن کار آن واحد بگیرد . پس می توانیم به نتیجه گیری برسیم که سرعت در ساخت و بر طرف شدن نیاز واحد به این موضوع در گذر زمان از اهمیت بالایی برخوردار است .

  • راه اندازی دستگاه پکیج تصفیه خانه فاضلاب

پس از ساخت دستگاه که در مورد ابتدایی اشاره شد ، از مهم ترین ویژگی های استفاده از پکیج می توان به راه اندازی و نصب به همراه راندمان بالای دستگاه را مورد بحث قرار دهیم . هر دستگاهی حتی اگر در بهترین حالت خود باشد باید پس از مدتی ، نیاز به اپراتوری و سر زدن های دوره ای آن مورد هدف قرار بگیرد . که راه اندازی دستگاه باید با سهولت و با ساده سازی های زیاد مورد طراحی قرار بگیرد .

  • حجم و محدودیت جانمایی دستگاه

جانمایی دستگاه، در هر محیطی به کلی با محدودیت مواجه است. اگر بخواهیم به عبارتی دیگر بیان نماییم ، وقتی بخواهیم پکیج تصفیه فاضلاب را دورتر از خروجی فاضلاب قرار دهیم در این صورت نیاز به هزینه های جانبی بسیار زیادی اعم از لوله کشی و کاربردی بودن از دسترسی اپراتور و … را نام برد . و اگر بخواهیم دستگاه را نزدیک خروجی قرار دهیم احتمالا با مشکل فضاسازی درون پروژه روبه رو خواهیم شد . در این حالت می توانیم بگوییم که استفاده از پکیج با ابعاد های متناسب با هر فضایی از اهمیت بالایی برخورد دار خواهد بود .

  • جابجایی دستگاه تصفیه فاضلاب پس از راه اندازی

از دیگر ویژگی های مهم این موضوع می توان به جابجایی دستگاه پس از راه اندازی دستگاه با توجه به جابجایی پروژه یا هر گونه تغییراتی که در برهه از زمان نیاز به استفاده از از فضای پکیج داشته باشیم ، فراهم می باشد .

  • تصفیه فاضلاب های بهداشتی و صنعتی با استاندارد های مورد نیاز

یکی از مواردی که به شدت حائز اهمیت می‌باشد ، برخی کارفرما ها به ناچار از طرف سازمانی مجبور به استفاده از این گونه پکیج های تصفیه می باشند . به طور مثال اداره محیط زیست ، شهرداری ، فاضلاب و خاک و … ، جهت برخورداری از تاییدیه های لازم ، کارفرمایان را مجبور به استفاده از این گونه پکیج ها کرده است ، تا با استفاده از این پکیج ها خروجی فاضلاب بهینه شود و از مشکلات زیست محیطی و موارد دیگر گرفته شود . پکیج های تصفیه با پایین آوردن این خروجی قابلیت تصفیه انواع و اقسام فاضلاب های صنعتی و بهداشتی را با توجه به دستور استانداردی محیط زیست و حفاظت از آن را تامین و فراهم می نماید .