با حضور معاون برنامه ريزي استاندار و مسئولين شهري :

تصفيه خانه بزرگ فاضلاب دزفول به بهره برداري رسيد

منبع خبر:گروه خبري شركت آبفاي خوزستان

به گزارش واحد خبر روابط عمومي شركت آب و فاضلاب خوزستان، محمدعلی صنیعی نژاد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان گرانقدر رجایی ، باهنر و ۷۲ تن از یاران باوفایشان گفت : تصفیه خانه فاضلاب دزفول ظرفیت تصفیه۵۰ هزار متر مکعب پساب خانگی در شبانه روز را دارد و تا کنون۲۴۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

وی افزود : اين تصفيه خانه در ۴ مرحله و ۲ فاز احداث و فرآيند تصفيه آن از نوع لاگون هوادهي واختلاط كامل است و قادر است تا افق طرح در سال ۱۴۲۰ جمعيتي بالغ بر ۴۶۰ هزار نفر را زير پوشش قرار دهد.

رییس هیئت مدیره آبفای استان هدف از احداث تصفیه خانه فاضلاب دزفول را دفع اصولی و بهداشتی فاضلاب ، حفظ محيط زيست ، جلوگيري از آلودگي آبهاي زيرزميني و حذف ورود فاضلاب خام به رودخانه دز عنوان کرد.

وی افزود : عملیات اجرايي این تصفيه خانه در مساحتی بالغ بر ۵۳ هکتار پس از انجام طرح های مطالعاتی در سال ۸۳ آغاز شد و با تخصیص اعتبار مورد نیاز طی سالیان اخیر تکمیل و آماده بهره برداری گردید.

صنیعی نژاد ضمن تشکر از حمایتهای استاندار و همراهی و همکاری معاونتهای مختلف استانداری گفت : خوشبختانه با تامین اعتبار مورد نیاز از طریق اوراق مشارکت مردمی در مدت کمتر از یک سال پیشرفت شبکه فاضلاب دزفول از ۲۶ درصد به ۵۰ درصد رسیده است و ان شاءا… تا پایان امسال به مرز ۷۰ درصد و تا سال آینده کل شبکه فاضلاب دزفول تکمیل و وارد مدار می شود.

گفتنی است پیش از افتتاح تصفیه خانه فاضلاب دزفول ۴۸ واحد مسکونی تعاونی مسکن کارکنان آبفا دزفول توسط معاون برنامه ریزی استاندار ، فرماندار و دیگر مسئولین شهری به بهره برداری رسید و تحویل متقاضیان گردید.