سپتیک تانک بی هوازی چیست؟

سپتیک تانک بی هوازی چیست؟

با افزایش شهر نشینی و کار های صنعتی فاضلاب های تولید شده توسط این عوامل زیاد تر شده است به همین دلیل تصفیه این فاضلاب ها تبدیل به چالش در زندگی بشر شده است و اما برای تصفیه فاضلاب های خانگی و صنعتی از سپتیک تانک استفاده می شود این مخازن فاضلاب ها را به وسیله ی باکتری های بی هوازی تصفیه می کند به چاه جذبی انتقال می یابد. در این مقاله به بررسی سپتیک تانک های بی هوازی پرداختیم.

بررسی روش هوازی و بی هوازی تصفیه سپتیک تانک

روش ها تصفیه سپتیک تانک

سپتیک ها به صورت کلی به دو روش فاضلاب ها را تصفیه می کنند که در این بخش به بررسی آن ها خواهیم پرداخت:

  • روش های هوازی
  • روش های بی هوازی

در ادامه در مورد هر کدام از آن ها به طور کامل صحبت خواهیم کرد.

روش هوازی

این روش به وسیله سپتیک تانک های پلی اتنی مورد استفاده قرار می گیرد در این روش از اکسیژن خالص و یا همان هوا مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع تصفیه به انرژی، استهلاک قطعات، کادر مجرب برای نگهداری نیاز دارد به همین دلیل برای بهره برداری از این نوع روش تصفیه نیاز به سرمایه بیش تر دارد به همین دلیل در شهر های بزرگ و متوسط از این نوع روش  تصفیه استفاده می شود.

روش بی هوازی

در این روش اکسیژن به فاضلاب نمی رسد با این کار باکتری های بی هوازی شروع به رشد کردن می کنند این باکتری ها اکسیژن مورد نیاز خود را از تصفیه مواد آلی معدنی موجود در فاضلاب ها تعمین می کنند که باعث تصفیه فاضلاب موجود در سپتیک تانک می شود

در این روش مواد آلی نا پایدار تجزیه می شوند و به نمک های معدنی و گاز هایی مانند هیدروژن، سولفوره، گاز متان، گاز ازت تبدیل می شود که باعث ایجاد بوی بود در سپتیک تانک می شود به همین دلیل نام دیگر روش بی هوازی، روش تعفن است.

از این روش در سپتیک تانک های سر بسته و در تصفیه خانه های کوچک مانند سپتیک تانک استفاده می کنند.

خرید انواع سپتیک تانک بی هوازی فرآب صنعت

سپتیک تانک های بی هوازی بهترین روش تصفیه فاضلاب های واحد های صنعتی و خانگی واحد های کوچک است که نصب این نوع از سپتیک تانک ها ارزان و مقرون به صرفه است همچنین می توانید شما انواع سپتیک تانک های بی هوازی را از شرکت فرآب صنعت تهیه کنید