نحوه عملکرد سپتیک تانک
5/5 - (1 امتیاز)

نحوه عملکرد سپتیک تانک

سپتیک تانک یکی از ساده ترین سیستم های تصفیه فاضلاب است که امروزه در بسیاری از مجتمع های مسکونی، تجاری، صنعتی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد. سپتیک تانک ها بر اساس متریال به کار رفته در ساخت آن ها به سه بخش تقسیم شده اند که عبارتند از:

با این که سپتیک تانک ها با یکدیگر متفاوت هستند اما به صورت کلی عملکرد یکسانی دارد همچنین اجزای تشکیل دهنده سپتیک تانک ها نیز با یکدیگر هیچ تفاوتی ندارند اما نکته قابل توجه در استفاده از سپتیک تانک ها این است که برخی از انواع سپتیک تانک مانند سپتیک تانک های پلی اتیلنی کارایی بسیار بالاتری از دیگر سپتیک تانک ها دارند. در ادامه به بررسی بیشتر اجزای تشکیل دهنده سپتیک تانک و نحوه عملکرد سپتیک تانک خواهیم پرداخت.

اجزای تشکیل دهنده سپتیک تانک

اجزای تشکیل دهنده سپتیک تانک

همان طور که گفتیم اجزای تشکیل دهنده سپتیک تانک به جز جنس آن ها با یکدیگر هیچ تفاوتی ندارند در این قسمت از مقاله به بررسی اجزای تشکیل دهنده سپتیک تانک خواهیم پرداخت.

  • لوله ورودی که توسط آن فاضلاب وارد مخزن سپتیک تانک می شود
  • مخزن اولیه سپتیک تانک که ۷۰ درصد سپتیک تانک را شامل می شود و تصفیه اولیه فاضلاب در این قسمت انجام می پذیرد
  • مخزن زلال کننده سپتیک تانک که فاضلاب بعد از ته نشین شدن مواد جامد، فاضلاب وارد آن می شود و چربی های فاضلاب از آن جدا می شود
  • لوله هایی برای تهویه هوای سپتیک تانک ها در نظر گرفته شده است تا گاز تولید شده به خارج از سپتیک تانک انتقال یابد در غیر این صورت سپتیک تانک منفجر می شود.
  • لوله خروجی که فاضلاب تصفیه شده از آن خارج می شود و به چاه جذبی انتقال می یابد.

بیشتر بخوانبد: همه چیز در مورد سپتیک تانک

عملکرد سپتیک تانک ها چگونه است؟

همانطور که گفتیم نحوه عملکرد سپتیک تانک ها با یکدیگر هیچ تفاوتی ندارند اما به کارایی برخی از انواع سپتیک تانک ها بیش تر است به عنوان مثال سپتیک تانک ها پلی اتیلنی و فایبر گلاسی کارایی و بازده بیش تر نسبت به سپتیک تانک ها بتنی دارند اما شما را به تماشای فیلم زیر دعوت می کنیم تا با نحوه ی عملکرد سپتیک تانک ها آشنا شوید.


 

 

 

 

 

 

 


کلام آخر

شرکت مهندسی فراب صنعت به عنوان شرکتی پیشرو در صنعت تصفیه آب و تصفیه فاضلاب با سابقه ایی بالغ بر ۱۰ سال، فعالیت خود را بر تصفیه آب و فاضلاب های شهری و پساب­های صنعتی متمرکز نموده است. این شرکت هم اکنون قادر است با تکیه بر دانش فنی کارشناسان و متخصصان خود و تکنولوژی­های پیشرفته شرکت آردا فرانسه و تجارب عملی به دست آمده در اجرای پروژه­های متعدد در داخل و خارج از ایران، مسائل مربوط به تصفیه آب و تصفیه و دفع فاضلاب را از فهرست مشکلات و چالشهای اجتماعات شهری، صنایع و مدیران در ارتباط با آنها حذف نماید. اگر شما هم به دنبال خرید سپتیک تانک یا انواع سیستم های تصفیه فاضلاب هستید با مشاوران ما در شرکت فرآب صنعت تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت کنید.